Jeśli szanse reprezentacji na sukces na mundialu w Katarze miałyby opierać się na ich popularności na Instagramie, to Polska nie wyszłaby z grupy. Z kolei w czołówce indywidualnego zestawienia Nielsen Gracenote nie ma też Roberta Lewandowskiego, którego wartość postów o rząd liczb ustępuje tym Cristiano Ronaldo i Lionela Messiego.
Wśród piłkarzy, których kadry zagrają na MŚ 2022, rządzi Cristiano Ronaldo. Obserwujących zawsze miał wielu, ale w zeszłym roku po transferze do Manchesteru United do momentu publikacji rankingu zaliczył skok o 46,8 proc. i, w momencie tworzenia zestawienia, było ich 471,8 mln (we wtorkowe popołudnie już 481 mln).
Nielsen Gracenote używa modelu pomiarowego, który uzględnia liczbę obserwujących, ich wzrost i wskaźnik zaangażowania za okres sierpień 2021-lipiec 2022. Dzięki temu uzyskuje się średnią wartość posta na Instagramie. W przypadku Ronaldo to niemal 3,6 mln dolarów.
Drugie miejsce zajął Lionel Messi, który miał 358,7 mln obserwujących i wartość posta 2,63 mln. Trzeci był Neymar z odpowiednio 176,7 mln i 1,15 mln. Co ciekawe, mający ponad dwa razy mniej obserwujących Kylian Mbappe może liczyć na wpływy za post o 200 tys. dolarów większe niż Brazylijczyk. To efekt wysokiego wzrostu liczby obserwujących (32,5 proc.) oraz ich zaangażowania (5,02 proc.).
W czołowej dziesiątce pod tym pierwszym względem najlepszy jest Vinicius Junior (skok o 89,7 proc.), a pod drugim N'Golo Kante (11,18 proc.). Dzięki temu Brazylijczyk i Francuz mogą sprzedawać posty zdecydowanie drożej niż wynikałoby to z samej liczby obserwujących ich ludzi.
2 - 1
Polska
8 - 0
Malta
0 - 2
Holandia
0 - 0
Litwa
2 - 0
Malta
2 - 2
Finlandia
0 - 1
Finlandia
1 - 0
Litwa
16:00
Malta
18:45
Polska
16:00
Holandia
18:45
Finlandia
16:00
Litwa
18:45
Holandia
16:00
Finlandia
18:45
Polska
17:00
Malta
19:45
Holandia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.